::出店予定::

     

Oct 30, 2009

Osaka

On the way back from Nara, I stayed at my freind's in Osaka for two night! I had a really relaxing time there. For the first day, since my friend had to go work, I was just walking around in the town taking pictures here and there. And the second day, we walked about 7 km to get Umeda and it was a quite long way...haha.
I found it interesting to walk around in the unknown town. I carefully look around and try to find something interesting, but if it was my hometown, I assume everything is the same, so familiar...well, it makes me think that being familiar takes one's curiosity away...that's kind of scary...

奈良からの帰り道、大阪の友達のお家に2泊して帰ってきました。とってもリラックスした日々でした。一日目は、友達がお仕事だったので、一人ぶらぶらと待ちを歩き、あちらこちらで写真をとって。。。二日目は、約7kmの長ーい道のりを、友達と二人、梅田まで、のんびり歩いたり...
そんななか、、、知らない街をぶらぶらと歩く楽しみを見つけました!何かないかな〜っと、興味深く街を見るとこって、当たり前の風景になってしまった自分の街ではあまりしないことなんですよね。慣れてこわいな。。。好奇心を奪ってしまうんだ、きっと!

No comments:

Post a Comment