::出店予定::

     

Oct 28, 2009

Nara

A few weeks ago, my friend sent me email, saying that she wanted to travel somewhere...anywhere...haha So we decided to visit Tenkawa, which is the north side of Nara. We visited the shrine called "Tenkawa Daibenzaitensha" where the Goddess of Art is enshrined. We attended a seasonal festival there and had a very peaceful time. Since we stayed 2 nights there, we had enough time to visit the next village called "Dorokawa" known for having a lot of hot-spring hotels. It's only about 30 mins drive from Tenkawa Village. It's beginning of foliage season and the mountains are turning yellow, orange, and red...so beautiful! I believe the colors of autumnal leaves in Japan are much warmer and richer compare to the ones I saw in Boston. The time passes so slowly when the sounds one can only hear are the sound of the river running and the wind blowing into the mountains. It was a wonderful time... Well...tell you the truth...when I first realized that my cell phone didn't work in the Japanese-Style Inns where you stayed...I got panicked a little bit.... I'm so addicted with my iPhone and internet... I was really worried if I could keep my mind straight...haha, but I survived!!!
On the way back to Osaka, we also visited the Temple called "Yakushi-ji" in Nara. We arrived there about 45 minutes before the gate to be closed so we had to go look around very quickly. But the timing was so right! Since it was the sunset time, the sky started change its color and looking at these old buildings veiled with the big sky were so beautiful!!!
Thanks for a great time, Nara!



 数週間前に、友達からメールが届き、どこかに旅にいきたい〜!と。。友人が以前に行ったことのあるという、奈良の秘境、天川という町に行くことに決めました。そこには、「天河大弁財天社」市杵島姫命(いちきしまひめのみこと)、芸能の神を主祭神としてまつる神社があります。ちょうど私たちが訪れた日には、重陽の節句祭が行われていて、それに参加することもでき、素敵な時間を過ごすことができました。今回はのんびり2泊の旅だったので、隣町?となる、洞川、こちらは温泉街として知られる町にも足を運んでみました。ちょうど紅葉が始まりだしたこの季節、山の木々が、黄色、オレンジ色、赤色と色づき、とてもきれいでした。ボストンでの紅葉も何度か見る機会がありましたが、日本の紅葉に方が、色がとても優しく柔らかいような気がします。川の流れる音や、森をぬける風の音しか聞こえないような山の中では、時間の流れが違うように感じます。とても貴重な時間でした。実を言うと、宿ではiPhoneもネットも繋がらず、その事実に気づいたときには、一瞬パニックになりそうになりましたが....なんとか持ちこたえました。
最終日、大阪への帰り道、奈良市内にある、薬師寺にもよってみました。閉館まであと45分ぐらいで、到着した私たち。あまりゆっくりと見学することはできませんでしたが、タイミング的にはちょうど良く、夕暮れ時、グラデーションにその色を変える、雲一つない大空が、それぞれの塔をより一層引き立たせてくれていました。

No comments:

Post a Comment