::出店予定::

     

Aug 29, 2010

Serizawa Museum in Shizuoka!

I visited Keisuke Serizawa museum in Shizuoka to see "Nukumori no aru Katachi(Form with warmth)" exhibition. It was the last day for the exhibition and it was great!
I'm not sure since when, but I somehow likes doors, I used to sit for hours in front of a Spanish door in The Museum of Fine Art, Boston, when I was there. Today's my favorite was a door of grain warehouse from Mari. When I search Mari's door on internet, there are a lot of decorative doors appear... the door from Serizawa's collection is quite simple! I like it very much.

Oh, I forgot to mention yesterday that I made a test piece for aroma pot, too. It's quite difficult to make a right size plate to hold water which should be enough to a candle to finish....
This is how it looks when it's used with candle!

今日は、静岡にある、芹沢銈介美術館に行ってきました。「ぬくもりのあるかたち」展、最終日。なんとしても。。。と、車を飛ばしてきました! いつの頃からか、扉がとても好きで、ボストンにいた事は、ボストン美術館のスペインの扉の前に、何時間も座っていたものでした今日の一番のお気に入りも、やはり扉で、マリの穀物倉庫の扉だったもの。マリの扉でネット検索すると、たくさんの彫刻が施された扉がいくつか紹介されていましたが、芹沢さんのコレクションの子の扉はとても素朴なものでした。

あと、昨日、紹介し忘れましたが、アロマポットのテストピースも作ってみました。ロウソクが燃えつきるまで、水がなくならないように、ちょうどいいサイズのポッとを作るのはなかなか難しそうです。
キャンドルが入るとこんな感じです。





No comments:

Post a Comment