::出店予定::

     

Oct 15, 2009

A lot happened!!??

It's been a while since I wrote here. A lot happened...?? maybe.... haha.
Well, well...what I was doing while I was gone... the first picture is wine glasses I was working on. Today I glazed them and they are ready to be fired in the next kiln. I'm very much excited about these pieces! The second picture with girl feet was taked at Osu. There was street performance festival in Osu, Nagoya and my friends came from Tokyo to see the festival. It was fun!!!
The third picture...can you tell?? it's a friend wearing my shirt!! What do you think?!!! It's really good on him, isn't it!! I'm glad that he likes it!!!
The forth and fifth pictures are pieces I showed here before firing. It's fired, yey!! but, got a crack again...umm.... Also, I'm not sure about the color of bottom...is it better with mat-black?? This green glaze is called Oribe and it's a quite shinny.. I don't like it to be too shinny... hum...I like the shape of it, thought...I will try to make another one soon!!!


しばらくぶりでございます。 ご無沙汰の間に、色々ありました。。。かな??
ではまず。1枚目の写真は、新しいワイングラス。前とはちょっと形を変えてみました。今日すでに釉薬をかけ、次の窯に入れてもらえそうなので、出来上がりが楽しみです!
2枚目の写真は、『大須、大道町人祭』での写真。花魁道中があり、花魁下駄をクル〜ッとまわしながら歩く花魁さんの足もと、きれいでした!ほかには、金粉ショーとか、パントマイムとか、盛りだくさんのお祭りでしたよ!
3枚目写真。さて、お気づきですか?? 私の作ったシャツを友達が来てくれてます!どうですか?似合っているんじゃないですか〜??
4.5枚目の写真は、以前焼かれる前の写真をここで紹介した作品。先日焼き上がってきましたが、これもひびが入ってしまった。。。
足の部分に、織部という緑色の釉薬をかけましたが、これはちょっと光沢のでる釉薬で、私的にはいまいち。。。やっぱり、黒のマットな感じが良いのかな〜?と思っています。形はけっこう気に入っているので、また再チャレンジしたいと思います!

No comments:

Post a Comment