::出店予定::

     

Sep 11, 2009

New Pieces!

Two pieces came out of kiln yesterday and I'm pretty happy about the result. Now small cups are ready to be fired and I'm hoping they will come out nicely, too!!
I used to do a lot of line drawing while I was in school, so these pieces are extension of what I used to do, but this time, the idea of this drawing come to me when I was talking about philosophy with my friend. Well...what is philosophy? It could be really difficult but it also anything we talk about is in a way philosophy, right??
the line in the piece is kind of like... how our thoughts flow... it's interesting to follow our mind. But we can't really capture what we are thinking on the process... it keeps moving and even it's going on in my brain... I can't really know what's going on. And also memories are funny things, too...

昨日焼き上がってきた作品です。 いい感じにあがってきました! 小さいカップも同じように絵つけをして釉薬をかけ、窯に入る準備ができました。きれいにあがってくるといいな〜です!
昔、学生のころには、作品によくこういったラインドローイングをつかいました。今回もその延長のようなものですが、この図案は友だちと哲学について話をしている頃に浮かんできたのです。哲学ってなんでしょうね。。。難しく考えればどうにでも言えるけど、こうやって書いたり話したりしているのも、ある意味哲学的だったりするのかなって。
作品のなかのラインは、意識だったり、考えの流れみたいなものを表現している感じです。意識を追いかけるのって結構面白いですよ。 実際私たち、何かを考えている時って、ほとんど無意識だったりするので、気がつくととんでもないとこにたどり着いてたりする。。。
自分の意識なのに、自分でもいまいちわかってないなんてこと、たくさんありませんか??
それに、人間の記憶って本当に曖昧なものだったりするんですよね。。。

No comments:

Post a Comment