::出店予定::

     

Sep 22, 2009

Red Shrine Gates

Today, I went to Tahara-City museum with my mom. I thought it was only 1 and half hour drive to get there, but, since it's a long holiday, there were traffic jams everywhere...it took 3 hours to get there and 2 and half hours to get back... that was an unexpectedly loooong trip for me!!! The picture was taken at the shrine next to the museum. I can't remember the name of the shrine.... but this line of red shrine gates was very mystical. It almost like a gate to an unknown world... I kinda wish ...I could see something I was not supposed to see...while I was going through the gates.... Nothing happened though...of course...haha

今日は母のお伴で、田原市博物館まで行ってきました。片道1時間半の、のんびりドライブのはずが。。。この連休でどこも渋滞。結局、行きが3時間、帰りが高速で2時間半。。。予想に反した長旅となってしまいました。
博物館の脇にある、ふるい神社(名前、忘れちゃいました。。。)のその奥に、上の写真の、連なる赤い鳥居がありました。とっても幻想的でした。私には、まるで、どこか知らない世界へ続くゲートのようにも見えたりして。。。鳥居をくぐりながら、何か不思議なことは起きないかな〜って、ちょっと期待してみたりして。。。もちろん、何も起きませんでしたよ!!

No comments:

Post a Comment